Wil je:
- De SEO van je website verbeteren?
- Meer klanten aantrekken?
- Een nieuw product bekend maken? …
Elk SEO-project zou eigenlijk een selfaudit moeten bevatten, een diagnose. Tijdens een SEO-diagnose wordt de inventarisatie van de zichtbaarheid van je website op verschillende aspecten gemaakt. Dankzij een speciale tool kan je deze analyse maken.
Gebruik bijvoorbeeld deze Google keyword planner. Je kunt de positieve punten en zwakke punten in je populariteit op internet detecteren. Na zo een selfaudit zul je weten hoe je moet handelen om je SEO te versterken en zodoende meer klanten te werven.
Het is een belangrijk element om een inventarisatie van je zichtbaarheid te realiseren en dus met een goede basis te beginnen. Als je je SEO wilt verbeteren, sterker wilt maken, is het noodzakelijk om een specialist te raadplegen. Je bent hiervoor bij ons, Online Marketing Agency, aan het goede adres!
Bij deze diagnose is het onze taak om aan de hand van de tools aanwijzingen te geven om je webmarketing inspanningen te sturen. Het is als een medisch voorschrift op basis van objectieve en onmiskenbare criteria. Symptomen zullen aan je worden onthuld, maar bovenal zullen we laten zien hoe ze te behandelen. Wacht niet langer om je SEO-arts te raadplegen en doe je aanvraag via onze website. Vul je gegevens in en ontvang binnen één werkdag een gratis Zoekmachine Optimalisatie Scan!
Zoektermen
Het vinden van de juiste trefwoorden is een essentiële stap. Het is het begin van een goede SEO-strategie. Neem dus de tijd om de juiste zoektermen te vinden. Je moet inhoud schrijven die direct op de zoektermen van je doelgroep is gebaseerd.
Voordat je begint met het vinden van de zoekwoorden, is het belangrijk om de verschillende typologieën te begrijpen. Elk type zoekwoord heeft een andere impact op je SEO-strategie. Door de verschillende categorieën zoekwoorden te begrijpen, kunt je je SEO-strategie op een efficiënte manier oriënteren op basis van je activiteit.
prioritaire zoekwoorden
Deze zeer korte zinnen (maximaal 3 woorden) vertegenwoordigen perfect je activiteit. Dit zijn de meest generieke termen en daarom het meest gebruikt door je potentiële klanten. Vanwege hun algemeenheid is deze typologie van zoekwoorden echter zeer competitief. Je directe concurrenten hebben deze zoektermen waarschijnlijk al geplaatst. Hier zijn enkele voorbeelden van prioriteitszoekwoorden:
- Dames kleding
- Vliegtuig maatschappij
- Online training
- Kortingscode
Om wat meer hulp te hebben bij het beslissen van de juiste zoektermen, verwijzen wij deze handige Google tools. Deze prioritaire zoekwoorden zijn over het algemeen het duurst voor AdWords-campagnes.
“long tail” zoekwoorden
Aangezien de prioritaire sleutelwoorden worden gebruikt door (bijna) alle online spelers, zijn de nieuwe SEO-strategieën diversifiërend.
Een long-tail trefwoord heeft een veel lager zoekvolume dan de prioritaire sleutelwoorden. Aan de andere kant maken deze zoektermen het mogelijk om zeer gekwalificeerde bezoekers aan te trekken. Stel je bijvoorbeeld voor dat je ‘goedkope schoenen’ verkoopt. Dit is een prioritair zoekwoord. Als gevolg hiervan positioneer je je op een zeer populaire zoekterm.
Gezien de concurrentie moet je je echter optimaal positioneren in de top met zoekresultaten voordat je verkeer verkrijgt. Daar staat tegenover dat als je besluit om je website te plaatsen op minder populaire termen, zal het zoekvolume veel lager zijn, maar wel meer gekwalificeerd verkeer hebben (bijvoorbeeld: goedkope schoenen met gratis levering).
Voorbeelden van long tail zoekwoorden (minimaal 3 woorden):
- Goedkope dameskleding
- lowcost vliegtuig maatschappij
- Online training binnen bedrijven
- Maaltijdboncode